Skip to content

Demir’le Barselona

Uçak yolculuğumuz korktuğumuz gibi olmamıştı neyse ki J Şimdi sıra bizim 10 aylık afacanla bir nevi başbaşa yapacağımız tatile geldi. Babamız 2 gün boyunca toplantıda olacaktı. Biz Haziran ayında gittiğimiz için havanın nasıl olduğunu az çok tahmin etmişsinizdir.

İlk gün yalnız kalmaktan çok korktum daha doğrusu nasıl gezeceğim diye dert ettim. Ama sonra itiraf etmeliyim ki Demir’le baya bir eğlendik. Bence o da bana babası yanımızda yok diye anlayış gösterdi ve akıllı durdu J İlk gün erkenden çıktık otelden. Şansımıza otelin yeri La Rambla (aşağıdaki haritada kırmızı çizgiyle gösterilen cadde)  üzerindeydi yani her yere aşağı yukarı yürüme mesafesindeydi.

Otelde Demir’e yemek hazırlamak çok mümkün değildi. Neyse ki La Rambla üzerinde kocaman bir Carrefour var ve inanılmaz kalabalık. Biz erkenden gidip Demir’e kahvaltılık hazır mamalardan aldık. Özellikle Nestle’nin Türkiye’de olmayan yoğurtlu ve yulaflı mamasına bayıldı. Bir de poşet gibi ucu pipetli bir kutudan bastırarak yediği için muhtemelen çok sevdi. Sonrasında bebek arabamız, ben ve Demir yola koyulduk. Cadde boyunca yürüyerek Port’a kadar geldik. Yol üzerinde bir sürü cafe var ama inanılmaz turistik ve pahalı. Ben nerede ara sokak varsa girdim ve ara sokaklarda çok daha otantik ve uygun fiyatlı kafeler var haberiniz olsun. Öğlene doğru hava ısındığı için özellikle öğle uykularını güneşin en etkili olduğu saatlere denk getirerek otele döndük Demir’le. İkimiz de güzel bir öğle uykusu çektikten sonra canımız bebek arabamızla dışarı tekrar çıktık. Bu arada uzun yürüyüşlerde mutlaka bebek arabasına takılan aşağıdaki gibi  organizer’lardan alın. Özellikle tek başınaysanız biberon’du, ıslak mendildi çantanızda bulmaya uğraşmayın.

İlk gün La Rambla’da ve Plaza de Catalunya’da yaklaşık 10 km. Kadar yürüyüş yapınca 2. Gün biraz daha tempoyu düşürmek istedim. Hiç aklımda yokken ve her zaman aşırı saçma bulduğum “hop on & hop off” otobüsleri gördüm. Barselona’da çok popülermiş. Diğer ülkelerde genelde çok kısa sürüyor ama tek bir line bile Barselona’da toplamda 3 saat sürüyormuş. Yine port’a kadar yürüyüp otobüs biletimi aldım. İlk kez cesaret ediyordum binmeye, Demir inşallah zorluk çıkarmaz diye hep dua ettim J Neyse ki beni hiç yormadı, otobüse biner binmez uyudu. Ben de otobüsün penceresinden Barselona turuna başladım. Hem dinlenerek şehri gördüm (ki Barselona’yı tamamen gezmek için en az 4-5 gün gerekiyor) hem de oğlumla değişik bir deneyim yaşamış olduk. Bu tatilin en tatlı anısı da hepimizin karikatürünü çizdirmek oldu. Her ne kadar çok benzemese de güzel bir anı olarak kaldı bize 🙂

Sonuç olarak; Barselona kesinlikle bebek dostu bir şehir. Yollar bebek arabası için ideal, bebek arabasıyla gün başına neredeyse 10 km yürüdüm her gün. İnsanlar da bebekli ailelere çok saygılı.

Dip not: Demir’in babası bu satıları okuyorsa umarım bir sonraki Barselona seyahatini de şimdiden planlamaya başlamıştır 🙂

minikyolculuk View All

Aslen Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik mezunu ama bir şekilde kendini kurumsal hayatta bulmuş beyaz yaka bir anne, makine mühendisi ama ilaç sektöründe çalışan bir baba ile minik Demir'lerinin keyifli yolculukları.