Skip to content

Bursa’da Gezilecek Yerler

Yine bir hafta sonu geldi ve biz de bu hafta sonu ne yapsak diye düşünme heyecanı başladı 🙂  Nedense bu hafta İstanbul’da kalmayı hiç istemedik ve kendimizi Bursa’da bulduk. Bursa artık İstanbul’a o kadar yakın oldu ki, bizim evden Şile’ye Ağva’ya gitmek Bursa’ya gitmekten daha uzun sürüyor. Hatta tam evin kapısından Bursa merkez’e 1 saat 40 dakika’da gittik.

Bursa’da Nerelere Gidilir?

Gider gitmez aklımızda tabii ki bir klasik olan iskender yemek vardı. Biz Uludağ Kebapçısı Cemal & Cemil Usta’dan yana kullandık hakkımızı. Adres bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz. .Çarşı içinde eski dükkanları ve Kent Meydan AVM’de  yeni açtıkları şubeleri var. Biz bizim ufaklıkla çok daha rahat ederiz diye AVM’de (AVM’nin dışında) yemeği tercih ettik. İskender’i gayet lezzetliydi, giderseniz bir de mutlaka çubuk turşu’dan söyleyin biz bayılarak yedik.

Bursa Belediyesi Hayvanat Bahçesi

Yemek yedikten sonra biraz şehir içinde tur attık, Eski Bursa’yı arabayla turladık. Hafta sonu olduğundan trafik İstanbul’la yarışır derecedeydi. Sonrasında da Bursa Belediyesi’nin Hayvanat Bahçesi’ne gidelim dedik, şansımıza hava da çok güzeldi. Nasıl gidilir diye sorarsanız, buradan detaylıca farklı alternatif yol bilgisine ulaşabilirsiniz.

Bursa Hayvanat Bahçesi, flamingolar

Hayvanat bahçesi çok geniş bir alanda, yemyeşil. Öğrenci giriş fiyatı 2.5 TL, yetişkin ise 5 TL. Biz Demir’i kangurusu’na koyarak gezdik. Çok engebeli yerler olacağını düşünerek bebek arabasıyla gitmek istemedik. Sonradan baktık ki gerçekten de öyleymiş. Biz toplamda 1.5 saat kaldık herhalde 1.5 km kadar yol yürümüşüzdür. İskender sonrası çok iyi geldi. Hem yürüyüş açısından, hem de kitaplarda gördüğü bir çok hayvanı canlı olarak görmesi açısından çok memnun kaldık. Biraz daha büyüyünce bir daha gitmeyi düşünüyoruz. Demir annesi gibi deniz yaşamına meraklı olduğunu fok balığı’ndan ayrılmak istememesiyle göstermiş oldu 🙂 Ayrıca o gezerken kanguru göstermeye çalışırken bir baktık ki bizimki artık kanguru demeyi öğrenmiş 🙂 O da o günün bonus’u oldu.

Doğa ile vakit geçirmek her zaman güzel, yeni yerler keşfetmek ondan da güzel. Hafta sonu için siz de  çocuklarla neler yapalım diye düşünüyorsanız Bursa’yı da listenize eklemenizi öneririz.

Çocukla seyahat rotası önerilerimize buradan ulaşabilirsiniz.

minikyolculuk View All

Aslen Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik mezunu ama bir şekilde kendini kurumsal hayatta bulmuş beyaz yaka bir anne, makine mühendisi ama ilaç sektöründe çalışan bir baba ile minik Demir'lerinin keyifli yolculukları.